tyčinka norsko

Ikonická norská značka Kvikk Lunsj

Mezi nejoblíbenější svačinku v Norsku patří oplatka se čtyřmi pruhy čokolády s názvem Kvikk Lunsj. Je těžké pochopit, že v Norsku, které patří mezi země s aktivními a zdravými obyvateli má tyčinka značky Kvikk Lunsj své pevné místo u každého Nora. Pojďme se tedy na Kvikk Lunsj podívat blíže.

Výrazný červeno-žluto-zelený obal je dobře vidět v každém obchodě. Kvikk Lunsj je v podstatě podobný jako KitKat. Tyčinka je tvořena 4 pruhy oplatky, které jsou zalité čokoládou. Jednotlivé pruhy lze odlamovat a např. se podělit s přáteli.

tyčinka z čokolády

Na trhu ji uvedla v roce 1937 norská cukrárna Freia, bylo to 2 roky po uvedení tyčinky KitKat. V 60. letech pak Freia učinila zásadní krok, když začala tyčinku Kvikk Lunsj propagovat jako čokoládovou tyčinku pro turisty a lyžaře.

Propojení s venkovními aktivitami

V současné době tyčinka slaví již 82. výročí své existence. Základní koncepce propojení značky Kvikk Lunsj s venkovními aktivitami a norským životním stylem zůstala stále zachována.

Obaly tyčinek obsahují vždy jinou turistickou nebo lyžařskou trasu. Každá trasa je doplněna větou „God Søndagstur“, což v podstatě znamená, že vám přejí příjemnou nedělní túru!

Hlavní myšlenkou značky je povzbudit norské turisty, aby každý víkend vyrazili do kopců a sebou si přibalili na svačinu pár tyčinek. A ono to opravdu funguje. Průměrný Nor sní každý rok cca 9 tyčinek Kvikk Lunsj. Pomáhá samozřejmě i to, že Kvikk Lunsj patří k nejlevnějším čokoládovým tyčinkám na trhu:)

norská čokoládová tyčinka

Pěkným detailem je i malý informační obrázek přímo na obalu, která identifikuje oblast túry, která je uvnitř. Pokud pak míříte např. do Tromsø, můžete si před nákupem vybrat tyčinky pro tuto oblast.  Samozřejmě, že turisté nespoléhají při plánování trasy pouze na tyčinku ale i tak jde o vynikající způsob motivace k túrám.

Historie značky

Jak již bylo řečeno, čokoládová tyčinka se na trh dostala poprvé v roce 1937. Je taky známo, že inspiraci na tuto tyčinku získal manažer společnosti Freia při cestování, kdy narazil na tyčinku KitKat. Přestože však byl jeho nápad na produkt stejný, receptura i další aspekty jsou odlišné.

Od doby svého vzniku se vyrábí po celou dobu až na jednu výjimku, kterou způsobila druhá světová válka. V letech 1941 až 1949 byla produkce zastavena z důvodu nedostatku cukru a nízké kvality mouky.

A co na to KitKat?

Společnost Nestlé, které vlastní značku KitKat se roky pokoušela patentovat si tvar tyčinky se čtyřmi pruhy čokolády. V roce 2016 získala Nestle od Úřadu pro duševní vlastnictví ochrannou známku. Ta však byla o dva roky zrušena Soudním dvorem EU.

tyčinka kvikk lunsj

Jedním z důvodů proč je brána tyčinka Kvikk Lunsj jako odlišná je např. její receptura. Dalším rozdílem jsou i různé nutriční hodnoty, neboť tyčinka Kvikk Lunsj má vyšší obsah tuku i počet kalorií.

Pokud se vyprávíte do Norska, určitě ji nezapomeňte ochutnat.

Vyberte si termín zájezdu do Norska

Štítky:

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *